Pridajte sa do Ovčej rodiny a získajte výhody

Zľava 5 % na celý nákup

Doprava zadarmo od 39 €

30 dní na vrátenie tovaru

Súťaže a akcie len pre členov

Výrobky z ovčej vlny - Ovečkárna.sk
Nakúpte po telefóne,
sme on-line
+421 221 201 323
(8.00–19.00)

Košík(0)

zavrieť

V košíku nemáte žiaden tovar.

Ako si dopriať kvalitný spánok?

22.08.22 5512x prečítané

Zdieľať



Spánok je dôležitou súčasťou nášho života a tiež najviac ovplyvňuje, ako sa počas dňa cítime, koľko máme energie a aký výkon podávame. Ak sa vám nespí dobre alebo máte problém so zaspávaním, poradíme vám, ako spať lepšie.

Prečo je spánok dôležitý a čo by ste o ňom mali vedieť?

Možno patríte medzi tých, ktorí tvrdia, že im stačí len 4–6 hodín spánku. Či už preto, že na spánok nemáte čas, alebo si myslíte, že nie je natoľko dôležitý a zdržiava vás od iných činností. Uvádza sa, že ideálny čas spánku je 7,5 hodín. A to kvôli tomu, že človek by mal počas svojho spánku dosiahnuť 5 cyklov, a jeden takýto cyklus trvá 90 minút. Spánok delíme na dve hlavné fázy: NREM a REM fázu. NREM fázu, v ktorej trávime 70–80 % nášho spánku, delíme na ľahký, stredný a hlboký spánok. V REM fáze snívame.

Vďaka kvalitnému spánku ste produktívnejší a pri dlhodobom dodržiavaní správneho spánkového režimu sa vám môže zlepšiť zdravie, celková spokojnosť, ale tiež pamäť. Keď sa dobre vyspíte, nemáte tendencie toľko sa prejedať ako keď spíte menej. Nekvalitný spánok môže mať vplyv na tvorbu srdcových chorôb, rôznych zápalov alebo mŕtvicu, ale tiež na zníženú imunitu. Ak športujete, sami viete, že keď ste unavení, nepodávate také výkony ako keď ste odpočinutí. Aj preto je dôležité kvalitne sa vyspať. Počas spánku sa v tele odohráva mnoho dôležitých vecí. Okrem toho, že prebieha obnova tkanív, obličky pôsobia ako filter, ktorý pomáha odplaviť toxické látky z nášho tela, tvoria sa hormóny, rozvíjajú sa kognitívne schopnosti a regeneruje sa pamäť. Počas spánku uľavujeme psychike od emočného vypätia a stresu, ktorému sme vystavení počas dňa.

Desatero kvalitného spánku

1. Choďte spať a vstávajte v rovnakom čase.

2. Pred spaním si vyvetrajte spálňu a snažte sa v miestnosti udržiavať teplotu okolo 20 °C.

3. Spite v zatemnenej miestnosti.

4. Relaxujte a snažte sa prísť na iné myšlienky. Ak premýšľate nad niečím, čo vás ťaží. 

5. Vynechajte kofeín 6 hodín pred spaním.

 6. Vyhnite sa konzumácii alkoholu. 

7. Obmedzte žiarenie modrého svetla z elektroniky, aspoň 1,5 hodiny pred spaním. Namiesto po telefóne alebo počítači siahnite po knižke.

8. Pred spaním sa neprejedajte.

9. Spánok neprekabátite a cez víkend nedospíte to, čo ste zanedbali cez týždeň.

10. Vyberte si správne prikrývky.

Nemusíte nutne dodržiavať všetky spomenuté body, ale uvidíte, že ak sa budete riadiť dlhší čas aspoň niektorými z nich, váš spánok sa zlepší a vy sa budete cítiť omnoho lepšie.

Vhodné lôžkoviny

Dôležitou súčasťou toho ako dosiahnuť výdatný spánok sú správne vybrané lôžkoviny. V Ovečkárni si môžete vybrať medzi niekoľkými typmi prikrývok, či už pre jednotlivcov, pre pár alebo si vyberiete predĺženú prikrývku pre vysokých ľudí. Viac o lôžkovinách a ich delení si môžete prečítať v našom blogu o lôžkovinách.

Páčil sa vám tento príspevok? Pošlite ho ďalej…



Kam ďalej?

Katalóg jeseň – zima 2022 plný huňatých noviniek
Novinky

Katalóg jeseň – zima 2022 plný huňatých noviniek

05.09.223138x prečítané

Tiež patríte medzi zimomravých ľudí, ktorým je často chladno od nôh? V tom prípade bude tento nový katalóg práve pre vás. Čaká vás mnoho inšpirácie do chladného obdobia, ktoré vďaka huňatým kúskom zvládnete jednoduchšie.

Prečítať
Keď teplo domova začína stúpať na cene, siahnite po ovčej vlne
Rady a tipy

Keď teplo domova začína stúpať na cene, siahnite po ovčej vlne

23.08.2224245x prečítané

Ako zimomravci sa už teraz obávame zimy, rovnako ako každý rok. Tohto roku možno ešte o niečo viac, vzhľadom na to, že teplo domova začína stúpať na cene. Ak patríte medzi zimomravcov rovnako ako my, alebo ich máte vo svojom okolí, určite oceníte niekoľko rád od našej ovečky Dorotky, ako sa v zime zahriať, a neminúť všetky úspory za kúrenie.

Prečítať
Ako si dopriať kvalitný spánok?
Rady a tipy

Ako si dopriať kvalitný spánok?

22.08.225511x prečítané

Spánok je dôležitou súčasťou nášho života a tiež najviac ovplyvňuje, ako sa počas dňa cítime, koľko máme energie a aký výkon podávame. Ak sa vám nespí dobre alebo máte problém so zaspávaním, poradíme vám, ako spať lepšie.

Prečítať
Nakúpte po telefóne,
sme on-line
+421 221 201 323
(8.00–19.00)

Farebné varianty

Vyberte veľkosť

-5%

Staňte sa členom Ovčej rodiny a získajte zľavu 5 % na nákupy

Nakupujte výhodnejšie. Dorotka pre členov Ovčej rodiny dohodla 5% zľavu na všetky vaše nákupy.

Zľava 5 % 
na každý nákup

Doprava zadarmo
od 39 EUR

30 dní na
vrátenie tovaru

Súťaže a akcie
len pre členov

Pridajte sa do ovčej rodiny

Bééé, ja som Dorotka,

nerada ruším, ale potrebujem od vás kopýtko na to, že môžem zaznamenávať, ako sa vám páči v Ovečkárni. Len takto sa vám totiž budem môcť venovať so starostlivosťou, ktorú si zaslúžite. Na svoje kopýtko vám môžem odprisahať, že všetko čo zistím, u mňa zostane v bééézpečí.

Nastavenie

Bééériem si na starosť vašu spokojnosť. Dajte mi vedieť, s ktorými cookies môžem pracovať a pamätajte si, prosím, že zmeny v nastaveniach sa prejavia iba pre prehliadač, ktorý práve používate. Svoje preferencie môžete kedykoľvek jednoducho zmeniť v pätičke webu.

Viac informácií o tom, aké dáta Ovečkáreň ukladá, nájdete tu.

Technické cookies sú nééévyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých jeho funkcií.

Umožňujú mi ukazovať vám huňatú ponuku na základe vašich preferencií. Tiež mi dovoľujú zobrazovať vám na webe len to, čo vás naozaj zaujíma.

Pomáhajú mi hľadať chyby a merať výkon webu. Vďaka nim sa môžem starať o to, aby ste s nákupom v Ovečkárni boli vždy spokojní.

Tieto cookies sú bééézvadné. Okrem webu sa s vami totiž môžem stretávať aj na sociálnych a reklamných sieťach, kde sa starám, aby pre vás reklamy boli zaujímavé.